Το ποδήλατο σώζει ζωές: 10 +1 οφέλη - αλλαγές για να δυναμώσεις σώμα και ψυχή με ορθοπεταλιές

Θέλεις η νέα σεζόν να σε βρει με το καλύτερο σώμα που είχες ποτέ;

 

Το νιώθεις πιο πολύ απο ποτέ! Έχει έρθει εποχή για αλλαγή, ανανέωση και όλα τα σχετικά. Πού ακριβώς όμως κολλάει η ποδηλασία στη φάση;

Όλοι μας ανανεώνουμε τους στόχους και τις επιθυμίες μας συχνά . Κάποιοι από αυτούς είναι η απώλεια βάρους και η αποκατάσταση της υγείας, σωστά;

Ε, λοιπόν, η γυμναστική με ποδήλατο είναι ο καλύτερος τρόπος για να τα πετύχεις!

Πώς, τί και γιατί;

Συνέχισε να διαβάζεις και θα μάθεις 10+1 αλλαγές που θα δεις στη σιλουέτα και την υγεία σου αν ξεκινήσεις τώρα ποδήλατο. 

Photo: Pixabay

1.Θα φτιάξεις σώμα wow

Θέλεις η νέα σεζόν να σε βρει με το καλύτερο σώμα που είχες ποτέ;

Τότε, κάνε τη χάρη στον εαυτό σου και ξεκίνα ποδηλασία!

Γιατί;

Το ποδήλατο είναι, ως γνωστόν, αερόβια γυμναστική και αποτελεί μία από τις καλύτερες μορφές άσκησης για απώλεια βάρους.

2.Θα αυξήσεις τη μυϊκή σου δύναμη

Η ποδηλασία βελτιώνει την αντοχή και τη μυϊκή δύναμη. Αν και φαίνεται ότι γυμνάζει μόνο τα πόδια, τα φαινόμενα απατούν.

Γιατί μπορεί επίσης να ασκεί το πάνω μέρος του σώματος και τους μύες του κορμού.

Μηροί

Η ποδηλασία πρωτίστως γυμνάζει το κάτω μέρος του σώματος.

Με το πέρασμα του χρόνου, όμως, και αν ποδηλατείς τακτικά, θα διαπιστώσεις τα οφέλη στην ενδυνάμωση των μυών σου και την τόνωση του κάτω μέρους του σώματός σου.

Γιατί;

Κάνοντας πετάλι δραστηριοποιούνται οι τετρακέφαλοι, οι μεγάλοι μύες των μηρών και οι γλουτοί, πόσω μάλλον όταν ανεβαίνεις λόφους ή χρησιμοποιείς μεγάλες ταχύτητες.

Γάμπες

Αν χρησιμοποιείς παπούτσια ποδηλασίας και πετάλια τύπου «spd», μπορείς να τραβήξεις πάνω το πετάλι κατά τη διάρκεια της κάθε διαδρομής. Η ανοδική αυτή κίνηση ασκεί τους δικέφαλους!

Η ποδηλασία επίσης χρησιμοποιεί τους μύες της γάμπας για να συνεχίσει την ώθηση που παράγεται από τους τετρακέφαλους και τους δικέφαλους μέσω του κάτω μέρους των ποδιών και των δαχτύλων. Αυτό γίνεται ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της διαδρομής με πετάλι, όταν το πόδι είναι πιο κοντά στο έδαφος. σύμφωνα και με το bikesports.gr.

Photo: Pixabay

Χέρια και ώμοι

Το πάνω μέρος του σώματος δεν χρησιμοποιείται ιδιαίτερα όταν ποδηλατείς.

Γι’ αυτό το λόγο οι επαγγελματίες ποδηλάτες συνήθως έχουν εκπληκτικά γραμμωμένα και δυνατά πόδια, αλλά αδύνατο κορμό!

Τα χέρια και οι ώμοι πρωτίστως χρησιμοποιούνται για να έχεις τον έλεγχο του τιμονιού. Λίγη δύναμη ακόμη από τα χέρια, την πλάτη και τους ώμους επίσης απαιτείται για να μπορείς απλά να κρατήσεις ένα καλό επίπεδο ποδηλασίας κατά τη διάρκεια μεγαλύτερων διαδρομών.

Κορμός

Η καλή ποδηλατική φυσική κατάσταση απαιτεί δυνατούς μύες του κορμού, έτσι δεν είναι;

Για να κρατήσεις το σώμα σου σε σωστή θέση, αυτό συνεπάγεται επίπεδη πλάτη, τους ώμους κάτω, μακριά από τα αυτιά, και το στομάχι ελαφρώς ρουφηγμένο. Αυτή η στάση του σώματος είναι ιδανικά εργονομική, καθώς αποτρέπει την κούραση και τους τραυματισμούς, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει τη μέγιστη χρήση των μυών των ποδιών και των γλουτιαίων!

Στρατηγικές ενδυνάμωσης

Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, επικεντρώσου σε αυτούς τους μύες, ώστε να ξέρεις πως χρησιμοποιείται ο καθένας στις κινήσεις σου.

Η επίγνωση των μυών σου, θα σε βοηθήσει με το πέρασμα του χρόνου να βελτιώσεις την απόδοσή σου, αυξάνοντας παράλληλα τη δύναμή σου.

Τα μαθήματα spinning και η προπόνηση με βάρη στο γυμναστήριο είναι επίσης πολύ καλοί τρόποι ενδυνάμωσης των μυών,  ειδικά αν επικεντρωθείς στους μύες που είπαμε.

3.Θα ανεβάσεις την ψυχολογία σου

Ένα από τα οφέλη της ποδηλασίας που συχνά παραβλέπεται είναι η θετική επίδραση στην ψυχική διάθεση!

Είναι γνωστή ως «η ευφορία του ασκούμενου» και δεν οφείλεται παρά στην έκκριση ενδορφινών, οι οποίες επιδρούν θετικά στη διάθεση.

Η ποδηλασία, επομένως, συνιστάται (και επίσημα) για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης!

4.Θα προλάβεις καρδιαγγειακές παθήσεις

Είναι εντυπωσιακά τα δεδομένα που έχουν προκύψει σχετικά με τα οφέλη της σωματικής άσκησης στην πρόληψη και την αντιμετώπιση των καρδιοπαθειών.

Τα αποτελέσματα πολλές φορές υπερβαίνουν σημαντικά τα οφέλη από πολλές ιδανικές φαρμακευτικές θεραπείες, ειδικά σε ήπιες και μέτριες μορφές των παθήσεων.

5.Θα προλάβεις και θα αντιμετωπίσεις τον σακχαρώδη διαβήτη

Ο σακχαρώδης διαβήτης είναι μία επιδημία που προσβάλλει τα τελευταία χρόνια το μεγαλύτερο μέρος του Ελληνικού πληθυσμού και εξαπλώνεται όλο και περισσότερο.

Η ενασχόληση με την ποδηλασία μπορεί να προλάβει και να συμβάλλει στην αντιμετώπισή του!

6.Θα αποκτήσεις γερά πνευμόνια

7.Θα χτίσεις γερά κόκκαλα

Το ήξερες ότι το μοναδικό φυσιολογικό ερέθισμα για την ενδυνάμωση των οστών προέρχεται από την άσκηση;

Η έλλειψη άσκησης δε δίνει το κατάλληλο ερέθισμα για να γίνουν τα κόκαλα δυνατά και να αποθηκεύσουν ασβέστιο.

Άρα, ρίξτο στην ποδηλασία!

8.Θα θωρακιστείς ενάντια στον καρκίνο

Όσο και αν ακούγεται παράξενο, η προπόνηση με ποδήλατο μπορεί να μειώσει σημαντικά την πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου του εντέρου και του μαστού.

9.Θα ρίξεις τη χοληστερόλη

Τα οφέλη της άσκησης στη χοληστερόλη είναι επιβεβαιωμένα εδώ και καιρό, και η άσκηση μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι η καλύτερη «θεραπεία» για τη μείωση της χοληστερόλης στο αίμα.

10.Θα δυναμώσεις το ανοσοποιητικό σου

Η άμυνα του οργανισμού βρίσκεται σε ιδανική λειτουργία όταν η άσκηση με ποδήλατο είναι συχνή. Καλύτερη άμυνα σημαίνει λιγότερα κρυολογήματα το χειμώνα και γενικότερα λιγότερες λοιμώξεις!

Αντίθετα, σε περιπτώσεις απουσίας άσκησης ή υπερβολικής άσκησης (όπως σε επαγγελματίες ποδηλάτες) η άμυνα του οργανισμού μειώνεται σημαντικά. Οπότε, κράτα ισορροπία!

Photo: Pixabay

11.Θα κοιμάσαι σαν πουλάκι

Ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού στις χώρες του αναπτυγμένου κόσμου πάσχει από διαταραχές ύπνου.

Σου κάνει έκπληξη;

Οι αιτίες μπορεί να είναι πολλές, αλλά η καλύτερη λύση είναι η συχνή άσκηση.

Τα πλεονεκτήματα της ποδηλασίας, όμως, δεν σταματούν εδώ.

Άλλα οφέλη είναι ότι δυναμώνει το σκελετό και γυμνάζει κοιλιακούς και ραχιαίους μύες.

Έτσι, δεν θα χεις ποτέ πρόβλημα να μεταφέρεις τα ψώνια, να σηκώσεις τα παιδιά ή να σκαλίσεις τα λουλούδια και τους θάμνους στον κήπο. Τέλειο;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ